Usvojena Preporuka o uključivanju romske povijesti u školske kurikulume i udžbenike

Foto: pixabay

Odbor ministara Vijeća Europe usvojio je Preporuku koja po prvi put poziva svojih 47 država članica da u školske programe i nastavna sredstva uključe povijest Roma i Putnika.

Kao učinkovito sredstvo za borbu protiv mržnje, diskriminacije i predrasuda, poricanja holokausta i revizionizma, ova preporuka za uključivanje povijesti Roma i Putnika u školske kurikule poboljšala bi razumijevanje da su isti sastavni dio nacionalnog i europskog društva.

Preporuka naglašava važnost podučavanja o holokaustu počinjenog od strane nacističkog režima i njegovih saveznica, kao i o drugim djelima počinjenima nad Romima i Putnicima širom Europe. Tako Vijeće Europe  Preporukom poziva vlade članica da integriraju aktivnosti povezane sa sjećanjem na stradanje Roma u formalno i neformalno obrazovanje, a što je vezano uz Međunarodni dan sjećanja na romske žrtve genocida u Drugom svjetskom ratu/Samudaripen ili s datumima prilagođenima povijesnom kontekstu dotične države pvezanima sa zatvaranjem ili deportacijom Roma u koncentracione logore.

Uz to, školski program bi trebao istaknuti pozitivne priče o povijesti Roma i Putnika, kao što je njihov doprinos lokalnoj, nacionalnoj i europskoj kulturnoj baštini te njihova aktivna uloga u antinacističkim i antifašističkim pokretima otpora.

Podsjećamo, početkom godine predstavljen je novi Strateški akcijski plan za uključivanje Roma i Putnika(2020-2025) koji ciljeve Vijeća Europe, koji se odnose na zaštitu i promicanje ljudskih prava, demokracije i vladavine prava prevodi u okvir za politike socijalne i interkulturalne uključenosti Roma i Putnika. Plan bi trebao pružiti kao okvir koji je fleksibilan i prilagodljiv uvjetima specifičnim za pojedinu zemlju, i služiti kao mapa puta i praktično sredstvo za dizajn, provedbu i prilagođavanje programa i aktivnosti.

Komentiraj

Unesite svoj komentar
Unesite svoje ime