Europski Romski Informativni Ured (ERIO), međunarodna organizacija za zagovaranje i promicanje političke i javne rasprave o romskim pitanjima, 2018.-u je godinu obilježila u sklopu Europske Godine Kulturne Baštine pokrenuvši kampanju We Are Roma.
Kampanja je nastala u želji za borbom protiv diskriminacije Roma, utemeljenoj na predrasudama i stereotipima o romskim zajednicama. Također, centralni je cilj kampanje u tu borbu ući putem promoviranja romske kulture i identiteta, čiji je utjecaj stoljećima prisutan u Europi i čiji je doprinos europskoj kulturi i raznolikosti neosporiv.
U sklopu We Are Roma kampanje, u suradnji s Europskim gospodarskim i socijalnim odborom i radnim tijelima Europske komisije, 29. lipnja je u Bruxellesu održana konferencija pod naslovom “Promicanje Romske kulture i identiteta kroz participaciju” – “Priznanje Romske kulture i identiteta, način za eliminiranje predrasuda i diskriminacije”.
Konferencija je, kao sastavni dio kampanje, za ciljeve postavila promociju pozitivnih primjera iz romskih zajednica u svrhu destigmatizacije, direktan doprinos romske kulture europskom bogatstvu kulturnih različitosti, jačanje i podršku romskom identitetu s ciljem omogućavanja osjećaja ponosa unutar romskih zajednica te poziv na direktno uključivanje Roma u donošenju odluka i formulaciji politike na lokalnim, nacionalnim, europskim razinama kao i unutar nevladinog sektora. Također, pod okriljem europske godine kulturne baštine, We Are Roma kampanja i konferencija u Bruxellesu ističu i naglašavaju kako su romska kultura i identitet uistinu neodvojive od Europskih.
Osim prominentnih učesnika poput izvršnog direktora i predsjednika odbora ERIO-a, te relevantnih zastupnika tijela Europske Unije i Ujedinjenih Naroda – Erike Koller iz Europskog gospodarskog i socijalnog odbora, Lívie Járóke, podpredsjednice EU parlamenta, Claude Cahn, UN-ov službenik za ljudska prava i drugi – u konferenciji su sudjelovali i istaknute ličnosti poput Orhana Galjuša s radio stanice Patrin, redateljica i spisateljica Lydia Chagoll, Santino Spinelli, predsjednik Udruge Roma Thèm, Marianne Poncelet iz Međunarodne zaklade Yehudi Menuhin (IYMF) i Marie Pichault iz Centra za posredovanje za putnike i Rome u Valoniji (CMGV).
We Are Roma kampanja je također publicirala kampanjsku knjižicu u kojoj su sažete rasprave s konferencije, i u kojoj se adresira pitanje neformalno postavljeno Romima – “Što za Vas znači romska kultura i identitet?”. Uz odgovore na to pitanje, knjižica također predstavlja isječke iz Romske tradicije kroz hranu, umjetnost, muziku i obiteljske vrijednosti koji su zajedno poslužili za izradu letaka, plakata i kratkog videa o cjelokupnoj kampanji, čiji se rad može popratiti na svim društvenim mrežama putem hashtagova #WeAreRoma, #ProudandRoma i #WeHaveTheRight.