Prepoznatljivi elementi tradicionalne romske odjeće u kombinaciji s modernim dizajnom i tkaninama glavna su obilježja odjeće i modnih dodataka modne marke Romani Design. Svoje su kolekcije predstavljali diljem svijeta, primjerice na Danima mode Marie Claire u Parisu, na modnoj reviji u New Delhiju, u organizaciji Veleposlanstva Republike Mađarske u Indiji, u palači Taj Mahal u Mumbaiu u Indiji, na tjednu mode u Beču u Austriji i na nizu drugih kulturno-modnih manifestacija. Na taj su način, svojim specifičnim kulturnim izričajem, promovirali romsku kulturu kao dio raznolikog kulturnog bogatstva Mađarske.
Modni studio Romani Design osnovan je 2009. godine sa željom da, između ostalog, pomogne u rušenju stereotipa i predrasuda o Romima, upozna širu publiku s estetskim korijenima romskih zajednica kroz modernu interpretaciju romskog folklora te da otvori mogućnosti za zapošljavanje Romkinja i aktiviranje mladih. Stoga, i danas je organizacija edukativnih programa i radionica značajan dio njihovog posla.
“Naša je misija biti prisutni u svim aspektima društva kako bi smanjili društvene sukobe i predrasude prema Romima. Iako je lako diviti se modi Roma, malo ih je shvatilo kulturu koja se nalazi iza toga. Naš je cilj premostiti jaz između divljenja odjevnim materijalima i razumijevanja romske kulture kroz modu”, izjavila je Erika Varga koja je, zajedno sa svojom sestrom Helenom Varga, osnivačica branda.
Godinama prije osnivanja, sestre su podučavale djecu i mlade o romskoj umjetnosti, obrtima i kulturi. Njihova je obitelj njegovala tradiciju odjevanja kao načina izražavanja vlastitog identiteta, a također su izrađivale i nakit. Željele su pronaći način da Romi progovore sami o sebi jer su o njima u javnim i drugim medijima na, gotovo uvijek, stereotipan način vezano uz siromaštvo, zaostalost ili kriminal, govorili samo ne-Romi.
“Moda je za mene ono što su riječi za književnika ili što je boja za slikara. Kroz odjeću koju dizajniram izražavam svoj identitet i stvaram svijet u kojem uživam u životu”, opisuje svoj rad Erika Varga. Haljine i ostale odjevne predmete nadopunjuju torbice i accessories koje dizajnira Helena.
“Modni dodaci na autentičan način izražavaju oblike koji su dio romske tradicije. Volim kombinirati različite materijale kožu i tekstil. Volim kashmir i svilu s vezovima isprepletenih grana crvenih ruža i drugih cvjetova živih boja”, opisuje svoj dizajnerski rad Helena Varga.
Nova kolekcija proljeće / ljeto 2019. donosi stiliziran romsko-engleski buntovnički duh. Dizajnerice su dugo željele odati počast ženskim ikonama u svojoj obitelji i prenijeti njihove portrete na odjeći i modnim dodacima. Cilj je bio pokazati moć Romkinja i poslati poruku da su Romkinje unatoč stereotipima spremne odgovoriti na izazove. Primjerice, Erikina i Helenina majka bila je uspješna poslovna žena. Helena je od tradicionalnih romskih tkanina osmislila uzorak koji podsjeća na crkvene vitraje koji simboliziraju vjeru, a zatim su na njih, koristeći digitalni print na tekstil, postavile arhivske portrete majke i bake. Iz tih je uzoraka dizajnirana kolekcija ulične mode koristeći suvremene rezove i miješajući se s formama inspiriranim Fridom Kahlo.
Ova meksička slikarica, ali i žena općenito, nepresušan je izvor inspiracija dizajnericama Romani Designa. Pojašnjavaju to romskom filozofijom po kojoj svaka žena nosi tajnu ljepote, a odjeća je jedan od načina na koji ona može iskazati svoje svjetonazore i principe.
Mnoge poznate osobe, posebice u Mađarskoj, poput pjevačice Gabi Tóth, glumica Eszter Ónodi i Gabrielle Hámori ili pjevača Gergőa Oláha, pronašle su svoj stil odijevanja u odjeći modnog salona Romani Design. Na taj način se i kroz modu širi svijest o bogatoj kulturnoj baštini romske tradicionalne odjeće koju je Romani Design na vrlo kreativan način prilagodio suvremenoj modnoj sceni.