Centar za postkonfliktna istraživanja Sarajevo (PCRC), Institut edukatora za ljudska prava (EIHR) I Forum Ziviler Friedensdienst Bosna i Hercegovina (Forum ZfD) udružili su snage za pripremu prvog formalnog priručnika o mirovnom obrazovanju za nastavnike koji je objavljen krajem 2021. godine. Cilj ove inicijative je promicanje mira kroz različite teme.
Procjenjuje se da je u holokaustu na teritoriji bivše Jugoslavije stradalo 82 posto jevrejskog stanovništva. Nestale su čitave porodice, pa čak i jevrejske općine. Na početku Drugog svjetskog rata u Jugoslaviji je živjelo 82.000 Jevreja, a stradalo je 67.000. U Sarajevu je ubijeno 70 posto Jevreja, a porušen je veliki broj sinagoga, oteta je njihova imovina, a na tragičan i svirep način u logorima su stradali nevini građani jevrejskog porijekla. Dešavale su se mnoge strahote, mnogi ratovi i mnogo je ljudi u njima izginulo. Uglavnom, nevini. U ratu stradaju nevini. Stradaju, jer se oni ne brane i ne mogu se braniti. O njima govorimo samo kao o brojkama, samo u postotcima. Kažemo: u Drugom svjetskom ratu stradalo je šest miliona Jevreja ili u Bosni i Hercegovini je stradalo preko sedamdeset posto jevrejskog stanovništva. Šta u stvari znamo o tim ljudima? Kakve su njihove bile sudbine? Zašto su stradali?, navodi u predgovoru Priručnika Elijas Tauber, povjesničar i istraživač holokausta u BiH, te nastavlja: Oko 8.500 Jevreja je ubijeno tokom holokausta u Sarajevu. Danas postoji samo jedan spomenik i spomen-obilježje posvećeno ubijenim partizanima koji su bili Jevreji. Zahvaljujući Damiru Nikšiću, zastupniku u Skupštini Kantona Sarajevo, usvojena je njegova inicijativa za osnivanje Muzeja o holokaustu u Bosni i Hercegovini. To će biti drugi muzej ove vrste na teritoriji bivše Jugoslavije (nakon Sjeverne Makedonije) koji će biti posvećen sjećanju na nevine Jevreje ubijene tokom Drugog svjetskog rata.
Priručnik “Holokaust i mir – lekcije iz prošlosti za budućnost” nudi edukatorima, nastavnicima i studentima, kao i svima onima koji rade s mladim ljudima u sektorima formalnog i neformalnog obrazovanja, mogućnost da ovaj didaktički vodič koriste u svom radu kroz ponuđena 4 modula i 11 povezanih lekcija. Tako se kroz različite teme poput uzroka i posljedica masovnih zločina, vrijednosti ljudskih prava, konstruktivne i inkluzivne kulture sjećanja i jačanja uloge jezika i književnosti, želi promicati mir, kako u učionici, tako i izvan nje.