Prošlog su vikenda, 18. i 19. prosinca, u Čakovcu održana prva dva ciklusa edukacijskih radionica namijenjenih mladim Romkinjama u sklopu projekta Obrazovane Romkinje – Osnažene romske zajednice!, koji od veljače 2021. godine SRRH „KALI SARA“ provodi uz partnerstvo s islandskim Institutom za strane jezike Vigdís Finnbogadóttir, te uz financijsku podršku Fonda za aktivno građanstvo.
Kao što smo već ranije izvještavali na Phralipenu, prva dva ciklusa ovih edukacijskih radionica prvo su održana u Belom Manastiru za djevojčice i djevojke iz Osječko-baranjske županije, potom u Slavonskom Brodu za Brodsko-posavsku županiju, a 2021. godinu zatvorili smo s edukacijskim radionicama u Čakovcu, na kojoj su sudjelovale mlade Romkinje iz Međimurske županije. Do kraja provedbe projekta, iste će se radionice održati i u Sisačko-moslavačkoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji.
Djevojčice i djevojke u dobi od 13 do 18 godina u prva su dva edukacijska ciklusa radionica imale priliku otvoriti i baviti se temama rodne ravnopravnosti, adolescencije, sazrijevanja i odrastanja, te seksualnih i reproduktivnih prava i zdravlja kroz različite interaktivne aktivnosti i misaone procese. Nadalje, radionice ove prirode uvijek su odlična prilika za bolje upoznavanje i stvaranje zajedničkog razumijevanja oko položaja, potreba, razmišljanja, želja i ambicija mladih Romkinja u Hrvatskoj, a i za kolektivno i informirano osmišljavanje novih i dodatnih aktivnosti namijenjenih upravo njima.
Prema prvim evaluacijama radionica i informacijama s terena, ovakve su radionice i u Međimurskoj županiji prepoznate kao važne, korisne i poželjne, te postoji jasni konsenzus oko povećanja broja aktivnosti u koje se mlade Romkinje mogu direktno uključiti i koje one same osmisle ili definiraju kao potrebne. SRRH „KALI SARA“ obrazovanje i osnaživanje cijele romske zajednice smatra apsolutnim prioritetom, te prepoznaje mladež kao ključne nositelje napretka koje mora na sve načine podržati i poduprijeti, a što se posebno odnosi na mlade Romkinje.