U Osječko-baranjskoj županiji održani prvi edukacijski ciklusi za mlade Romkinje

Foto: Phralipen

U sklopu projekta Obrazovane Romkinje, osnažene romske zajednice, koji od 1. veljače ove godine provodi Savez Roma u Republici Hrvatskoj “KALI SARA” uz partnerstvo sa islandskim Institutom za strane jezike Vigdís Finnbogadóttir, te uz financijsku podršku Fonda za aktivno građanstvo, 13. i 14. studenog ove godine započela je provedba prvih edukacijskih ciklusa za mlade Romkinje.

Projekt “Obrazovane Romkinje, osnažene romske zajednice” predviđa ukupno 3 edukacijska ciklusa koja će se provesti u ukupno 6 hrvatskih županija te kroz koja će proći otprilike 200 mladih Romkinja u dobi između 13 i 18 godina iz istih. S primarnim ciljevima uključivanja mladih Romkinja u sve društvene, ekonomske i političke tokove, povećanja obuhvata mladih Romkinja pri završavanju osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja i smanjenja broja maloljetničkih trudnoća i preuranjenih brakova u romskim zajednicama, edukacijski ciklusi mladim Romkinjama približavaju teme poput rodne ravnopravnosti, ljudskih i ženskih prava, seksualnog i reproduktivnog zdravlja, nasilja i važnosti obrazovanja.

Sukladno tome, 13. i 14. studenog ove godine, u Belom Manastiru je prvih je tridesetak djevojčica iz Osječko-baranjske županije sudjelovalo na prva dva edukacijska ciklusa predviđena projektom. Tema interaktivne radionice predviđene prvim edukacijskim ciklusom jest rodna ravnopravnost, dok se radionica drugog edukacijskog ciklusa bavi adolescencijom i izazovima koja ista pruža mladima, upoznavanjem vlastitog tijela, njegovih funkcija i procesa, te seksualnim i reproduktivnim pravima i zdravljem.

Osmišljene na interaktivan način, te vođene idejom jednake i otvorene participacije u sigurnom prostoru, radionice na zabavan i jednostavan način predstavljaju važne i kompleksne teme kojima se mlade djevojčice ne susreću u školi ili svakodnevnom životu, te time otvaraju nove i zanimljive prostore u kojima je lakše otvoriti se, otvoreno komunicirati, obnoviti neka, ali i stvoriti nova znanja i prijateljstva. Prve evaluacije i reakcije na održane radionice pokazuju da su mlade Romkinje prepoznale važnost i vrijednost istih, te da za nastavak aktivnosti projekta postoji značajna podrška u romskim zajednicama, što je od presudne važnosti za sam projekt, ali i za daljnji nastavak promišljanja i djelovanja po pitanju položaja Romkinja u Republici Hrvatskoj.

Nakon Osječko-baranjske županije, prva će se dva edukacijska ciklusa održati u Brodsko-posavskoj, Sisačko-moslavačkoj, Međimurskoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji, nakon čega će treći edukacijski ciklus početi s provedbom ponovno u Osječko-baranjskoj županiji, te istim redoslijedom nastaviti.

Komentiraj

Unesite svoj komentar
Unesite svoje ime