Na ovogodišnjem Zagreb Film Festivalu, Geraldine Chaplin promovirala je svoj novi film Sidro i nada koji je režirao mladi španjolski redatelj Carlos Marquesa-Marceta. Radnja filma smještena je u London, a prvi kadar prikazuje potpunu tamu u kojoj se nazire zelena točkica u daljini. Glazbena podloga je pjesma grupe The Pouges “Dirty old Town” i upravo nas se stihovima iz te pjesme, koji glase “I met my love by the gas works wall / Dreamed a dream by the old canal”, uvodi u ono što će nam kamera polako prikazati – sve veću zelenu pojavu koja uistinu jest kanal u kojem zelenkastu i muljevitu vodu obasjava sunce. Tu, na starom usidrenom brodu, žive likovi koji nose radnju filma.
Eva (Oona Chaplin) i Kat (Natalia Tena) zaljubljene su djevojke koje su u dugogodišnjoj vezi. Evina majka zove se Germaine (Geraldine Chaplin) i ta ekscentrična praznovjerna starica svojom ulogom u filmu uglavnom nasmijava publiku. Nakon što im je uginuo kućni ljubimac, Eva i Kat ponovo proživljavaju staru svađu – Eva želi imati dijete, ali Kat ne. Kada ih jednoga dana posjećuje zajednički prijatelj Roger (David Verdaguer) iz Barcelone, svi se zajedno odluče, stjecajem istovremeno vrlo humorističnih i ozbiljnih okolnosti, da će on donirati spermu kako bi Eva zatrudnila. Brojne su scene njih troje, nasmijanih ili tužnih, bijesnih ili punih razumijevanja, na klimavom, starom i šarenom brodu, a ti su prizori jasno u kontrastu s okolinom izvan kanala. Svuda oko njih nalaze se tvornice, poslovni neboderi i gradilišta, odnosno čvrste i okoštale strukture koje se nikako ne uklapaju u njihov način razumijevanja života, ljubavi i prijateljstva. Kada Eva i Kat kažu Germaine da je Eva trudna, ona im govori isto što im svijet oko njih već ionako nameće – da to nije pametna odluka jer nijedna nema stalan i siguran posao. Redatelj često koristi dugačke kadrove u kojima se alge skupljaju na površini vode te se čuje glasan zvuk bućkanja.
Fokus na prljavu vodu služi kao snažna metafora za ljudskost, podsvijest ili život općenito, koji bivaju zarobljeni i neodržavani u svijetu tehnologije i maksimizacije profita. Eva i Kat još uvijek plove kanalom, ali pitanje je koliko će dugo ta idila potrajati, jer dugotrajni prikazi sve češćih novogradnji impliciraju potrebu modernog društva da u sebe apsorbira sve pojedince. Kat pobijesni na Germaine jer od njih zahtijeva da se uklope u sliku ugledne obitelji, odnosno da joj što više sliče kada to već nisu zbog svoje seksualne orijentacije. Kada se Evi dogodi spontani pobačaj, veza između Kat i nje puca. Nakon šest mjeseci Kat dolazi u Evin novi stan i moli je da joj se vrati. Začuđujuće je vidjeti ih u konvencionalnom stanu, pa čak i same komentiraju kako se ništa ne ljulja. Napokon se nalaze u onome što bi mnogi nazvali stabilnim okruženjem. Gledateljici/gledatelju taj prostor ostavlja dojam hladnoće te se osjeća udaljenost između njih dvije, baš kao što je to uobičajeno za susrete nakon prekida. Film završava nedorečeno. Eva dolazi do kanala u nadi da će ugledati Kat te kada je zaista i ugleda, pogledi im se susretnu. Nakon početne nelagode krenu se smijati, a zatim repriza pjesme “Dirty Old Town” još jednom potvrdi smrad i otuđenost grada u kojem se nalaze te njihovu nadu u ljubav kao jedini lijek. Kafić u blizini zove se “Sidro i nada”.
Na konferenciji za novinare, održanoj 17. studenog, u svom osvrtu na film Sidro i nada, Geraldine Chaplin je istaknula kako se u filmu našla sasvim slučajno, Naime, njezinoj je kćeri Ooni Chaplin, koja glumi Evu, trebao lik majke pa je režiser i ostatak filmske ekipe prihvatio njezin prijedlog da ga tumači Geraldine. Nadalje, napomenula je da obožava komediju jer je smatra najtežim žanrom te je izrazila žaljenje što tijekom svoje karijere nije dobila više komičnih uloga. Na moje pitanje o profesionalnim izazovima koje joj je donijela ova uloga i ispunjenu želje da izvodi komične likove, Geraldine je na humorističan način odgovorila da uživa u problematici ljubavnih parova, posebno kad se razilaze u želji za djetetom. Objasnila je da su gay parovi što se toga tiče u još težoj poziciji jer odluku koja bi trebala proizaći iz ljubavi u ovom slučaju moraju donijeti proračunato te je dodala kako u ovakvom slučaju žena ne može spontano izjaviti “Ups, zaboravila sam popiti pilulu”.
Dobio sam priliku postaviti još jedno pitanje u kojem sam naglasak stavio na borbu za prava manjina, migranata i siromašnih ljudi općenito, a za koja se, kao veliki borac, zalagao njezin otac Charlie Chaplin čije se romsko podrijetlo veže uz otkriveno pismo o romskoj karavani u kojoj je rođen. I sama Geraldine glumila je u mnogo političkih filmova te u svojoj mladosti izražavala marksističke stavove. Na pitanje ima li kakav savjet za borbu protiv rasta radikalne desnice u Europi i SAD-u Geraldine je odgovorila da mrzi zastave i granice i da se protiv toga treba boriti te da vjeruje da ćemo takvo stanje preživjeti kao što smo i do sad već nebrojeno puta.
Na pitanje što misli o Donaldu Trumpu odgovorila je parafrazom poznatog američkog redatelja dokumentarnih filmova Michaela Moorea koji je rekao da je razlog za pobjedu Trumpa na izborima sistematično poglupljivanje američkog naroda putem privatizacije knjižnica i školovanja općenito.
Nadalje, na pitanje što misli o Harveyu Weinsteinu i #metoo pokretu, čiji je korijen upravo u filmskoj industirji, Chaplin je odgovorila da je i ona oduvijek bila svjesna da muškarci na visokim pozicijama u Hollywoodu seksualno ucjenjuju mlade glumice za uloge, da joj je iznimno drago što žene sada izlaze u javnost s tom problematikom te se nada da će se stvari promijeniti na bolje.
Geraldine Chaplin, velika umjetnica i legenda španjolskog, američkog i francuskog filma, nije propustila ni jednu priliku da istakne kako svoju kćer Oonu Chaplin smatra boljom glumicom od sebe jer je pohađanjem i uspješnim završetkom profesionalne škole glume dobila dodatnu kvalitetu. Za sebe će reći da je glumiti naučila kroz praktičan rad jer glumu smatra zanatom koji zahtjeva ljubav i interes spram ljudi, a svaka uloga donijela joj je novo znanje o čovječanstvu