Mali umjetnici OŠ Kuršanec: Uljepšali smo svoju školu za sve nas

0
252
Foto: Ida Domišljanović, OŠ Kuršanec

U sklopu likovne grupe, a uz podršku ravnateljice škole Marije Tepalović, stručne službe i učitelja, profesorica Ida Domišljanović započela je zanimljiv projekt oslikavanja školskog prostora i time učenike Osnovne škole Kuršanec iz Čakovca pretvorila u prave male umjetnike. Prvim potezima kistom, prije dvije godine, oslikali su učionicu likovne kulture – zidove i stolice i tako je krenulo. Pokazalo se da im je broj sati za redovitu nastavu likovne kulture premalen pa je profesorica Domišljanović kao izvannastavnu aktivnost uvela likovnu grupu koja je okupila učenike viših razreda koji su pokazivali sklonost ka likovnom izražavanju.

“Učenici su se na ovaj način upoznavali sa stvaralštvom najutjecajniji svjetskih slikara i s remek-djelima svjetske likovne umjetnosti. U dogovoru s profesoricama hrvatskog jezika projekt smo proširili na crtanje i slikanje portreta velikana hrvatske književnosti koje smo zatim uokvirili i postavili na zidove učionica hrvatskog jezika. Tako svaki učenik može povezati lik autora s njegovim književnim djelom”, istaknula je profesorica Domišljanović.

“Likovna grupa mi se sviđa jer je zabavno oslikavati zidove. Ima nas nekoliko na likovnoj grupi, a oslikavanjem činimo školu ljepšom. Učiteljica likovne kulture je kreativna i maštovita i lijepo mi je s njom raditi.” 

Božica Muršić
(8. razred)

Djeca trenutno rade na oslikavanju učionice glazbene kulture portretima velikih skladatelja baroka, klasicizma i romantizma, a u planu je i oslikavanje stolica s motivima i likovima iz školske lektire u učionici hrvatskog jezika. U stvaralačkom okruženju razvija se i osobni odnos učenika prema školi.

“Nastojim učenike naučiti gledati, misliti, osjetiti i raditi” – govori učiteljica Domišljanović i nastavlja “na taj način, kontinuiranim likovnim odgojem učenici se osposobljavaju za vizualno percipiranje i za samostalno kreativno razmišljanje.”

Pozitivni učinci ovakvog oblika stvaralaštva odražavaju se i kod ostalih učenika koji cijeneći i poštujući uratke s pažnjom i oduševljenjem čuvaju školski prostor. I nakon što su autori prvih crteža završili osnovnu školu današnji učenici znaju njihova imena i tako zapravo dolazi do transgeneracijskog prijenosa odnosa i stava prema školskom okruženju čime se umjetničko ostvarenje učenika čuva kao trajna vrijednost.

“Primjećujem porast individualne kreativnosti kod učenika, zainteresiranost za rad u izvanškolskim aktivnostima te pozitivan pristup likovnoj umjetnosti. Učenici stječu samopouzdanje i razumiju dobrobit koju njima i zajednici donosi sudjelovanje u zajedničkom radu.”

“Naši učenici sudjelovali su na brojnim natjecanjima i ostvarili odlične rezultate“, istaknula je profesorica Domišljanović i s ponosom nas izvjestila o postignutim rezultatima. Tijekom božićnih praznika učenica Ana Marija Bogdan (5. razred) osvojila je nagradu za sliku jaslica na velikom formatu. Učenica Rebeka Matkun (6. razred) osvojila je prvo mjesto na likovnom natjecanju “Volontiram – mijenjam svijet”, a izložba učeničkih radova postavljena je u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Likovni rad učenika Tonija Ignaca (7. razred) bio je dio izložbe učeničkih radova u Hrvatskom školskom muzeju povodom Međunarodnog dana muzeja, a rad “Meduza” učenika Sandija Kalanjoša (8. razred) prošao je na Županijskom natjecanju likovne kulture i upućen je na daljnje natjecanje na državnoj razini. Učenica Dijana Ignac (8. razred) naslikala je veliki portret Nikole Tesle na zidu učionice za tehničku kulturu, portret Alberta Einsteina na vratima učionice za matematiku i fiziku te motive Londona na vratima učionice za engleski jezik. Učenica Zlatica Oršuš (8. razred) oslikala je i nacrtala mnoge portrete književnika i skladatelja, učenik Renato Oršuš (8. razred) oslikao je stolice i vrata, a najmlađa učenica, Marija Bogdan (5. razred) koja je tek počela pohađati grupu pokazuje talent i s lakoćom smješta kompoziciju u format te nema problema s proporcijama na uvećanim formatima.

“Oslikala sam mnogo portreta i ukrasila vrata i sviđa mi se ideja oslikavanja prostora. Tako nam je škola ljepša i volimo to raditi.”

Dijana Ignac
(8. razred)

Komentiraj

Unesite svoj komentar
Unesite svoje ime