U sklopu javne kampanje postavljeni jumbo plakati o predstojećem popisu stanovništva i projektu “Obrazovanje Romkinje, osnažene romske zajednice!”

Foto: SRRH "KALI SARA"

U sklopu priprema za popis stanovništva koji će se održati najesen Savez Roma u Republici Hrvatskoj “KALI SARA” započeo je pripremnu kampanju kojoj je cilj osvijestiti da se Romi i Romkinje trebaju izjasniti kao pripadnici romske nacionalne manjine na predstojećem popisu stanovništva u Hrvatskoj.

S tim ciljem, na nekoliko mjesta u Hrvatskoj, na području gdje ima romskog stanovništva, postavljeno je nekoliko jumbo plakata koji za cilj imaju potaknuti pripadnike romske zajednice da se odazovu predstojećem popisu stanovništva. Plakati će biti postavljeni nekoliko tjedana, a početkom jeseni, bit će vidljivi na znatno više mjesta u Hrvatskoj. Trenutno se nalaze u blizini romskih naselja u Varaždinu, Čakovcu, Slavonskom Brodu, Rijeci i Zagrebu. To je tek dio kampanje koju će SRRH “KALI SARA” provoditi vezano uz popis stanovništva, istaknula je predsjednica Saveza Suzana Krčmar.

Savez na pripremi oko popisa radi već dugo vremena, a ovo je samo nastavak te priče, koja za cilj ima da rezultati novog popisa stanovništva pokažu kako u Hrvatskoj ima znatno više Roma od 17.000 koliko ih je bilo deklarirano na popisu prije deset godina.

Foto: SRHH “KALI SARA”

Također, u svrhu uključivanja što više mladih Romkinja u projekt Obrazovanje Romkinje, osnažene romske zajednice! postavljeni su jumbo plakati u sklopu projekta čija je realizacija započeta u veljači ove godine. Projekt je osmišljen kao vrlo potreban i važan korak za Romkinje, te za osnovni cilj ima uključivanje mladih Romkinja u sve društvene, ekonomske i političke tokove, te povećanje obuhvata mladih Romkinja pri završavanju osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja smanjenjem maloljetničkih trudnoća i preuranjenih sklapanja brakova. 

Romkinjama želimo približiti pristup organizacijama koje se bave zaštitom ženskih prava, feminističkim organizacijama i Savezu Roma u Republici Hrvatskoj “KALI SARA”, te im poslati poruku da nisu same, da zajedno možemo pronaći načine na koje ćemo osnažiti njihov status unutar romskih zajednica ali i većinskog stanovništva, izjavila je u intervju za Phralipen voditeljica projekta, Suzana Kunac.

Kampanja je inicirana tiskanjem i distribucijom informativnog letka te nizom edukativnih radionica javnog i zakonodavnog zagovaranja za rodnu ravnopravnost s ciljem senzibiliziranja predstavnika i predstavnica Vijeća romske nacionalne manjine i romskih udruga te osiguravanja podrške i poticajnog okružja za roditelji i djevojčice u nastavku njihova obrazovanja. Prošli tjedan postavljena su četiri jambo plakata na lokalitetima u Zagrebu, Nedelišću, Belom Manastiru i Sisku sa sloganom Obrazovane Romkinje, osnažena romska zajednica!, a u rujnu i listopadu kreće se sa edukacijom mladih Romkinja u dobi od 13 do 18 godina na 20 lokaliteta koje će sudjelovati u kreiranju filma i radijskih jinglova koji će se distribuirati na lokalnim televizijama i radijskim postajama.

Komentiraj

Unesite svoj komentar
Unesite svoje ime